Incoming Internationale Studiengänge

Die bbw Hochschule bietet akkreditierte, branchenorientierte und unternehmensnahe Studiengänge in den Fachbereichen Wirtschaftswissenschaften, Wirtschaftsingenieurwissenschaften und Ingenieurwissenschaften an. Die international anerkannten Bachelor- und Masterstudienabschlüsse können sowohl in Vollzeit, als auch berufsbegleitend erworben werden.

Hier erhalten Sie einen Überblick über das englischsprachige Studienangebot der bbw Hochschule.

Alle englischsprachigen Studienangebote

4 / 4 Angebote gefunden

Ingenieurwissenschaften

Bachelor of Engineering

Statement unserer Studierenden

I am Ana Gabriela, from Brazil. At the moment I am studying for the M.Sc International Technology Transfer Management degree. Through the International Process Simulation Championship held at the bbw Hochschule - University of Applied Sciences, I was awarded an internship in one of the partner companies of the event. It was an intense but productive two-day training on Flexsim Software and a challenging final-day competition among the students. I began a internship at the Berlin-based railway consulting company Nextrail. The company offers a technical consultancy service for the entire life cycle of railway systems and it has been an amazing opportunity to learn more about the field, the European Transportation Control System ETCS, and contemporary projects, i.e. SmartRail 4.0. The team is wonderful, skilled and has been receptive from day one. It has been a pleasure taking part of the organisation and I am very grateful to the University for the reward.

Ana Gabriela Batista Silva

studiert International Technology Transfer Management