Contact

We would be happy to introduce our courses and the bbw Hochschule - University of Applied Sciences.
Arrange a personal consultation with us.

bbw Hochschule - University of Applied Sciences

Leibnizstrasse 11 - 13
10625 Berlin

Tel.: +49 (0)30 / 319 909 50
Fax: +49 (0)30 / 319 909 555

E-Mail: info@bbw-hochschule.de

My studies

Career Center Job Portal

To find current internship and job offers and to get to our Career Center use the accesses to our job portal here.



Learning Portal and Webmail

To access the virtual course rooms with study material and learning activities, please use the Learning Portal login here. To access your internal university email, please use the Webmail client login here.

bbw Community

In the bbw Community you can download your current certificate of study and find the latest news from the university.



Search

Prof. Dr.

Astrid Otto

Professor of Medien Management und Business Communication

Subject group
Economics and Business Management

CV

  • Seit März 2020 Professorin Medienmanagement/Wirtschaftskommunikation an der bbw Hochschule, Berlin
  • 2017 - 02/2020 Dozentin/Lehrbeauftragte an der ISM, Macromedia und DEKRA Hochschule, Berlin
  • 2006 - 2016 Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft, FU Berlin
  • Seit 2000 bis heute Kommunikationsberaterin für IT-Unternehmen, Start-Ups sowie Unternehmen im Medien- und Gesundheitsbereich
  • Schwerpunkte der Lehr- und Beratungstätigkeit: strategisches Kommunikationsmanagement, Digitale Kommunikation, Krisenkommunikation, Medienethik

Academic profile

  • 2013 Promotion zum Dr. phil., Freie Universität Berlin
  • Diplomstudium der Gesellschafts- und Wirtschaftskommunikation, Universität der Künste Berlin
  • Lehr- und Forschungsaufenthalte u.a. in Washington D.C., Stockholm, Moskau

Publications

  • Otto, A. (2017): "Zur Normalität der medialen Kontrolle" - Die mediale Inszenierung der DDR am Fallbeispiel des Leipziger Messeamts. In: Djerdj, Timea; Gouverneur, Fabienne; Jajko, Patrick; Kraski, Tim (Hrsg.), Mitteleuropäische Geschichte und Kultur - Studienreihe Band 2. New Academic Press, Wien.
  • Otto, A. (2015): Sozialistische Öffentlichkeitsarbeit in der DDR - eine empirische Studie am Fallbeispiel des Leipziger Messeamts. Wiesbaden: Springer VS Verlag.