Contact

We would be happy to introduce our courses and the bbw Hochschule - University of Applied Sciences.
Arrange a personal consultation with us.

bbw Hochschule - University of Applied Sciences

My studies

Career Center Job Portal

To find current internship and job offers and to get to our Career Center use the accesses to our job portal here.

Learning Portal and Webmail

To access the virtual course rooms with study material and learning activities, please use the Learning Portal login here. To access your internal university email, please use the Webmail client login here.

In the bbw Community you can download your current certificate of study and find the latest news from the university.

Machbarkeitsstudie 3D Druck mit Hilfe eines 5 Achsdrucker 3DZ

• Projektverantwortlicher:
    Prof. Dr.-Ing. René Brunotte
  • Förderprogramm:
    Auftragsforschung
  • Auftraggeber:
    Merck KG
  • Laufzeit:
    01.01.2020 bis 30.06.2020

3D Printer
Achsdruck

Im Auftrag der Merck KG Darmstadt wird in diesem Projekt die Machbarkeit eines innovativen 3D-Druckverfahrens getestet. Dabei geht es um eine Machbarkeitsanalyse hinsichtlich des Umdruckens von Geometrien.

Ausgehend von den bisherigen Erfahrungen des Lehrstuhlinhabers mit komplexen 3D-Druckmethoden werden zunächst entsprechende CAD-Daten erstellt und zu einem hochauflösenden STL-File verbunden, diese gesliced und an die Anforderungen des vorhandenen speziellen fünf Achsdruckers angepasst.

Neben dem Slicen und Umdrucken, wird auch das Materialverhalten, in Bezug zu den Anforderungen des Auftraggebers, untersucht.