Prof. Dr.

Fachgruppe
Wirtschaftswissenschaften

Lebenslauf

• 10/2020 - heute: MHP - A Porsche Company, Associated Partner - Head of M&A Tech Advisory, IT Deal Projects, Tech Venture Diligence, IT Integration and -Carve-out, Joint Ventures, CIO Advisory
  • 03/2012 - 09/2020: KPMG AG Wirtschaftsprüfungsgesellschaft, Berlin Senior Manager/ Prokurist & Trainer, Deal Strategy IT IT/ Tech Due Diligence Lead, IT Carve-out, IT Integration, Strategic Management, Trade Management, eCommerce, Entrepreneurship, Mergers & Acquisitions, Start-Up Coaching, Change Management, Audit, Core Consulting Trainer, Controlling, PMO, Leadership
  • 04/2016 - 04/2019: SRH Hochschule Berlin & FOM Hochschule, Lehrbeauftragter Internationale Business Etikette, Verhandlungsführung, Rhetorik, Soziale Kompetenzen, Präsentationstechniken, Business Intelligence, Big Data
  • 07/2015 - heute: DOLMISSIMO, Berlin, Start-Up Gründer Onlineportal für Hörgeschädigte und Dolmetscher
  • 03/2008 - heute: mion-webdesign, Berlin, Selbständige Tätigkeit Beratung und Erstellung von Internetpräsenzen

Akademisches Profil

• BA of Arts in International Business Management - University of Sunderland (UK)
  • EMA Diploma in International Business Management - Euro-Business-College Berlin (Germany)
  • MBA in International Business Management - European University of Applied Sciences Hamburg (Germany)
  • Dr. phil. in Social Entrepreneurship - Leuphana University Lüneburg (Germany)

Publikationen

• Jasniak, M., Baierl, R. and Halberstadt, J. (2018) 'Impact of perceived resistance on entrepreneurial attitude among deaf and hard-of-hearing individuals', submitted to International Journal of Entrepreneurial Venturing.
  • Jasniak, M., Baierl, R. and Halberstadt, J. (2018) 'Opening the black box: How social interaction contributes to entrepreneurial intentions among deaf and hard-of-hearing individuals', accepted in International Journal of Entrepreneurship and Small Business.
  • Jasniak, M., Ermakova, T., Baierl, R. and Halberstadt, J. (2018) 'What drives social entrepreneurial appraisal among hearing-impaired individuals?', International Journal of Entrepreneurial Venturing, Vol. 10, No. 2, pp.236-255.
  • Jasniak, M., Baierl, R. and Halberstadt, J. (2017) 'How does how does perceived resistance affect entrepreneurial disposition among hearing-impaired individuals?', Conference Paper, 7th Leuphana Conference of Entrepreneurship.
  • Jasniak, M., Baierl, R. and Halberstadt, J. (2017) 'Opening the black box: How social interaction contribute entrepreneurial intentions', Conference Paper, 7th Leuphana Conference of Entrepreneurship.
  • Jasniak, M., Ermakova, T., Baierl, R. and Halberstadt, J. (2016) 'Determinants of social entrepreneurial appraisal among hearing-impaired persons', Conference Paper, 6th Leuphana Conference on Entrepreneurship.